Viitorul motocicletelor electrice, mult mai optimist: anunțul giganților care îți face viața mai ușoară
Tranziția la motorizări electrice vine cu o problemă importantă legată de disponibilitatea bateriilor, în momentul în care acestea se uzează. Din fericire, cel puțin când vine vorba de motociclete electrice, s-ar putea să existe o soluție destul de bună la această situație.
Dacă te gândeai să-ți cumperi o motocicletă electrică, dar erai descurajat de ideea că s-ar putea uza destul de repede bateria, mai multe companii s-au gândit să facă înlocuirea lor mult mai facilă. Este vorba de un pact între producătorii japonezi Honda și Yamaha, alături de austriecii de la KTM și italienii de la Piaggio. Importantul absent este Harley Davidson, dar aceasta este altă poveste.
Planul ambițios al giganților din spatele motocicletelor electrice
Honda, Yamaha, KTM și Piaggio au semnat un parteneriat pentru standardizarea bateriilor utilizate în motocicletele electrice. Scopul este ca acestea să fie interschimbabile de la o marcă la alta, indiferent de model, conform AFP.
Ca urmare a unei scrisori de atenţie publicate în luna martie a acestui an, cei patru mari producători mondiali de motociclete, membri fondatori ai Consorţiului pentru motociclete cu baterii interschimbabile (SBMC), „cred că existenţa unui sistem de baterii interschimbabile dezvoltat în comun, este o condiţie cheie pentru dezvoltarea electromobilităţii de joasă tensiune”, explică constructorii într-un comunicat comun de presă citat de Agerpres.
Din acest punct, problema nu mai ține neapărat de baterii, ci de modul în care sunt încărcate în diverse colțuri ale mapamondului. Cele patru firme subliniază că ”bornele de încărcare disponibile variază de la o țară la alta și informațiile pentru utilizatorii finali sunt încă limitate”. Dincolo de acest aspect, însă, constructorii de motociclete se declară „ataşaţi de promovarea unei utilizări generalizate a vehiculelor electrice uşoare (precum scutere, motociclete, triciclete şi cvadriciclete) şi în acelaşi timp, pentru o gestionare mai durabilă a ciclului de viaţă de baterii în cadrul politicilor climatice internaţionale”.
Una peste alta, nu avem un termen clar de materializare a proiectului, dar obiectivul consorţiului este „să găsească soluţii la preocupările clienţilor cu privire la viitorul electromobilităţii”, precum autonomia, timpii de încărcare, infrastructura de încărcare şi costurile. Punctual, lista țintelor celor patru giganți moto include: dezvoltarea de „specificaţii tehnice comune” în ceea ce priveşte sistemele de baterii interschimbabile, „confirmarea utilizării comune” a sistemelor de baterii precum şi promovarea astfel încât „specificaţiile comune ale consorţiului să devină un standard în cadrul organismelor de standardizare europene şi internaţionale”.